Gra komputerowa o zmianach klimatu?
Nowe formy dotarcia do społeczeństwa są konieczne. Jak pokazać zmiany klimatyczne oraz wyniki badań w ciekawy i przyciągający sposób?
W Warszawie przeprowadzono badania dotyczące zgonów/złego samopoczucia seniorów w stosunku do fal upałów zalewających miasto latem. Rok później badacze wymyślili, by formą prezentacji ich badań była gra komputerowa. W ten sposób chcą trafić z eko przekazem do młodego pokolenia.
Transkrypcja – podcast Schronienie odcinek 2 (PDF / 516 KB)
Ten podcast opowiada o Antropocenie, czyli epoce człowieka. Wyjaśniamy, czym ona się charakteryzuje i próbujemy odpowiedzieć na pytania: co zrobić, by uratować planetę przed zagładą i czy jednostkowe działania mają sens.
W podcaście udział wzięli:
Zofia Bieńkowska – doktorantka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Instytut Antropologii i Etnografii) w ramach grantu „Doświadczanie zmian klimatycznych. Transdyscyplinarne badanie przegrzewania miast”.
Prof. Dominik Collet – Uniwerystet w Olso, Norwegia. Profesor historii środowiska i klimatu. Zajmuje się klimatologią historyczną, historią katastrof i globalną historią zjawisk. Jego obecne badania koncentrują się na historycznych powiązaniach klimatu i kultury, zarówno w ich materialnych, jak i mentalnych konfiguracjach.
Benjamin Hanusek – Polsko-Japońska Szkoła Technik Komputerowych.
Anna Krajka i Urszula Kokoszka – Oddział Etnografii Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Muzyka Piotr Lakwaj.
Podcast przygotowała Katarzyna Błaszczyk z Torby reportera i podcastera.